deles
Liczba postów: 1
Od: 25.02.2020
25 luty 2020 o 13:05
Witam
Firma, w której pracuję jest producentem opakowań, czyli wg ustawy jest wprowadzającym opakowania, a czy w związku z tym,
że opakowania, które są produkowane i zabezpieczane np. folią stretch lub
pakowane w kartony zbiorcze i wysyłane do klientów, którzy również są
firmami produkcyjnymi/logistycznymi, to czy w związku z tym firma jest też
wprowadzającym produkty w opakowaniach i dotyczą nas wszystkie wymogi z tym
związane jak np. opłata produktowa?
Gość
25 luty 2020 o 15:30
Strech i kartony zbiorcze do opakowań jest to wprowadzanie produktów w opakowaniach, więc należy się wpis Dział VI, tabela 4 - i tak, obejmuje również opłata produktowa. Jeśli wysyłane za granicę - to wpis Dział VI tabela 5. Co do wytwarzania samych opakowań to różnie.... jesli jest na nim logo zleceniodawcy, to on jest uznany za wytwórcę.
Gość
07 maj 2020 o 13:41
Dzień dobry,
Proszę o pomoc. Jako firma wprowadzamy na polski rynek produkty w opakowaniach, jesteśmy zarejestrowani w BDO oraz mamy podpisaną umowę z firmą zajmującą się odzyskiem i recyklingiem opakowań. Sprzęt, który wprowadzamy nie trafia bezpośrednio do nas, tylko trafia do magazynu firmy, zajmującej się transportem międzynarodowym (chodzi tutaj dokładnie o aparaty rtg). Po instalacji takich aparatów zostaje dużo kartonów i palet. Czy my jako "wprowadzający" sprzęt na rynek polski mamy obowiązek zająć się utylizacją tych skrzyń i opakowań, czy obowiązek spoczywa już na firmie, która magazynuje nasz sprzęt?
Pozdrawiam
Gość
07 maj 2020 o 14:47
Gość napisał:
Według mnie jeśli jesteś wprowadzającym produkt w opakowaniu, to do Ciebie należy obowiązek zajęcia się odpadami powstającymi w związku z ich wprowadzeniem.Dzień dobry,
Proszę o pomoc. Jako firma wprowadzamy na polski rynek produkty w opakowaniach, jesteśmy zarejestrowani w BDO oraz mamy podpisaną umowę z firmą zajmującą się odzyskiem i recyklingiem opakowań. Sprzęt, który wprowadzamy nie trafia bezpośrednio do nas, tylko trafia do magazynu firmy, zajmującej się transportem międzynarodowym (chodzi tutaj dokładnie o aparaty rtg). Po instalacji takich aparatów zostaje dużo kartonów i palet. Czy my jako "wprowadzający" sprzęt na rynek polski mamy obowiązek zająć się utylizacją tych skrzyń i opakowań, czy obowiązek spoczywa już na firmie, która magazynuje nasz sprzęt?
Pozdrawiam
Gość
08 maj 2020 o 13:54
Gość napisał:
Gość napisał:
Według mnie jeśli jesteś wprowadzającym produkt w opakowaniu, to do Ciebie należy obowiązek zajęcia się odpadami powstającymi w związku z ich wprowadzeniem.Dzień dobry,
Proszę o pomoc. Jako firma wprowadzamy na polski rynek produkty w opakowaniach, jesteśmy zarejestrowani w BDO oraz mamy podpisaną umowę z firmą zajmującą się odzyskiem i recyklingiem opakowań. Sprzęt, który wprowadzamy nie trafia bezpośrednio do nas, tylko trafia do magazynu firmy, zajmującej się transportem międzynarodowym (chodzi tutaj dokładnie o aparaty rtg). Po instalacji takich aparatów zostaje dużo kartonów i palet. Czy my jako "wprowadzający" sprzęt na rynek polski mamy obowiązek zająć się utylizacją tych skrzyń i opakowań, czy obowiązek spoczywa już na firmie, która magazynuje nasz sprzęt?
Pozdrawiam
Gość
11 maj 2020 o 10:16
Gość napisał:
Gość napisał:
Gość napisał:
Według mnie jeśli jesteś wprowadzającym produkt w opakowaniu, to do Ciebie należy obowiązek zajęcia się odpadami powstającymi w związku z ich wprowadzeniem.Dzień dobry,
Proszę o pomoc. Jako firma wprowadzamy na polski rynek produkty w opakowaniach, jesteśmy zarejestrowani w BDO oraz mamy podpisaną umowę z firmą zajmującą się odzyskiem i recyklingiem opakowań. Sprzęt, który wprowadzamy nie trafia bezpośrednio do nas, tylko trafia do magazynu firmy, zajmującej się transportem międzynarodowym (chodzi tutaj dokładnie o aparaty rtg). Po instalacji takich aparatów zostaje dużo kartonów i palet. Czy my jako "wprowadzający" sprzęt na rynek polski mamy obowiązek zająć się utylizacją tych skrzyń i opakowań, czy obowiązek spoczywa już na firmie, która magazynuje nasz sprzęt?
Pozdrawiam
A co, jeżeli w umowie z firmą magazynującą nasz sprzęt mamy zapis, że odpady powstałe podczas instalacji urządzeń są własnością tej firmy? Czy w dalszym ciągu na nas spoczywa odpowiedzialność przekazywanie zużytych opakowań do utylizacji?
Jeżeli jest taki zapis w umowie to odpady należą do firmy magazynującej i ona ponosi odpowiedzialność za ich utylizację.
Gość
11 maj 2020 o 11:30
Gość napisał:
Firma sprowadzająca sprzęt musi rozliczyć się z całego wprowadzonego sprzętu oraz wszystkich opakowań - zarówno jednostkowych oraz transportowych. Jeśli opakowania transportowe wyrzuci, to ma odpady opakowaniowe, jak użyje do dalszego transportu, to rozlicza jako wprowadzone opakowania. Po montażu sprzetu opakowania utylizuje ten, co montuje te aparaty.Dzień dobry,
Proszę o pomoc. Jako firma wprowadzamy na polski rynek produkty w opakowaniach, jesteśmy zarejestrowani w BDO oraz mamy podpisaną umowę z firmą zajmującą się odzyskiem i recyklingiem opakowań. Sprzęt, który wprowadzamy nie trafia bezpośrednio do nas, tylko trafia do magazynu firmy, zajmującej się transportem międzynarodowym (chodzi tutaj dokładnie o aparaty rtg). Po instalacji takich aparatów zostaje dużo kartonów i palet. Czy my jako "wprowadzający" sprzęt na rynek polski mamy obowiązek zająć się utylizacją tych skrzyń i opakowań, czy obowiązek spoczywa już na firmie, która magazynuje nasz sprzęt?
Pozdrawiam
Gość
26 sierpień 2020 o 14:37
Może warto przejść na ekologiczniejsze rozwiązania biodegradowalne tj kartony. Przeczyłem ostatnio artykuł [...] Warto skorzystać z samych ekologicznych rozwiązań typu karton i bawić się marketingowo tym. Myśle, że to dobre rozwiązanie i bardzo przyszłościowe.
Administrator: Post został edytowany z uwagi na naruszenie regulaminu.
Gość
28 sierpień 2020 o 10:46
Jesteśmy firmą wprowadzającą produkty w opakowaniach na rynek krajowy i zagraniczny. Za opakowania wprowadzone na rynek krajowy sprawozdanie składa za nas organizacja odzysku. Za opakowania wywiezione za granicę składam sprawozdanie oddzielnie wypełniając dział II tabela 3? Czy są do tego jakieś dodatkowe opłaty? Co z opakowaniami, w których nabyliśmy produkty z zagranicy? Powinny być one wliczone do opakowań rozliczanych przez organizację odzysku?
Mara004
Liczba postów: 39
Od: 22.04.2020
04 wrzesień 2020 o 15:47
Gość napisał:
Jesteśmy firmą wprowadzającą produkty w opakowaniach na rynek krajowy i zagraniczny. Za opakowania wprowadzone na rynek krajowy sprawozdanie składa za nas organizacja odzysku. Za opakowania wywiezione za granicę składam sprawozdanie oddzielnie wypełniając dział II tabela 3? Czy są do tego jakieś dodatkowe opłaty? Co z opakowaniami, w których nabyliśmy produkty z zagranicy? Powinny być one wliczone do opakowań rozliczanych przez organizację odzysku?
wojtas19162
Liczba postów: 2
Od: 04.09.2020
06 wrzesień 2020 o 19:34