Baner eko soft 2023 bdo

GOŚĆ

11 październik 2014 o 16:51


Dzien dobry!



Od dluzszego czasu zastanawiam sie nad zalezeniem jednoosobowej firmy zajmujacej sie wywozeniem gruzu.  Miałem okazję podpatrzec pracę jednej z takich firm i zauważyłem ze w zdecydowanej większości przypadków w kontenerach ląduja odpady mieszane lub same smieci. O ile w przypadku samego gruzu nie byloby problemu, bo gromadzilbym go na swoim terenie a nastepnie oddawal do kruszarni, to zupelnie nie wiem co zrobic ze śmieciami bo wozenie pojedynczych kontenerów na wysypisko jest chyba malo oplacalne. Musialbym zdobyc wiec pozwolenie nie tylko na transport odpadów ale też na ich gromadzenie. I tu moje pytanie, jakie urzedy zajmują sie wydawaniem poszczególnych pozwoleń, i gdzie mogę sie dowiedziec jakie warunki musi spełnić teren zebym mógł te smieci przechowywać przed wywiezieniem na wysypisko? A może potrzeba mi wiecej pozwoleń niż tylko te dwa które wymieniłem? Będę wdzieczny za wszelkie rady. Może to co napisałem wydaje się mało logiczne ale dopiero zaczynam interesować się tą branżą więc proszę o wyrozumiałość.  

F4odpowiedz

Magda

Liczba postów: 28

Od: 19.03.2017

22 październik 2014 o 09:43


Dzień dobry,



W opisanym przez Pana przypadku byłyby potrzebne następujące dokumenty (dla gruzu i innych odpadów przemysłowych):



·  zezwolenie na transport odpadów – wydawane przez starostę powiatowego;



·  zezwolenie na zbieranie odpadów – wydawane zwykle przez starostę, albo w przypadku miast na prawach powiatu – prezydenta miasta.



Jeżeli chodzi o przechowywanie odpadów (gruzu i odp. przem.) w celu zebrania większej ich ilości i wywiezienia później na wysypisko – mówimy wtedy o magazynowaniu odpadów. Zgodnie z przepisami, magazynowanie może odbywać się wyłącznie w ramach wytwarzania, zbierania lub przetwarzania odpadów. Zasady magazynowania odpadów określa Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Rozdział 7).



Jeżeli natomiast chodzi o te „inne śmieci” – czyli zmieszane odpady komunalne – to sprawa ta jest inaczej regulowana prawnie. Przede wszystkim - przez ustawę z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, według której przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady komunalne.



Dodatkowo proszę zwrócić uwagę na Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.



Więcej informacji odnośnie z...

F4odpowiedz

Gość

19 luty 2018 o 10:13

Witam, 

Posiadam od niedawna firmę transportowa, gdzie mogę uzyskać pozwolenie na transport odpadów  (makulatura, folia) na terenie Polski, jak również zamierzam transportować za grancie? Czy obowiązuje to pozwolenie wydane tylko w Polsce? Jakie dokumenty jeszcze muszę posiadać do transportu odpadu.?

Dzięki i pozdrawiam Marek

F4odpowiedz

Gość

20 luty 2018 o 09:45

Gość napisał:

Witam,

Posiadam od niedawna firmę transportowa, gdzie mogę uzyskać pozwolenie na transport odpadów (makulatura, folia) na terenie Polski, jak również zamierzam transportować za grancie? Czy obowiązuje to pozwolenie wydane tylko w Polsce? Jakie dokumenty jeszcze muszę posiadać do transportu odpadu.?

Dzięki i pozdrawiam Marek


Zezwolenie na transport zostanie lada moment całkowicie zastąpione wpisem do rejestru. Musisz więc wypełnić wniosek rejestracyjny ze strony (https://www.bdo.mos.gov.pl/web/wnioski-do-pobrania) i przesłać do właściwego urzędu marszałkowskiego. Wypełniasz i wysyłasz tylko to, co Ciebie dotyczy czyli główna tabela tj dział I i dział VII. Wpis do rejestru jest równoznaczny z zezwoleniem na transport odpadów- ale na terenie PL.
F4odpowiedz

Gość

20 luty 2018 o 19:39

Do Gość:
ok dziękuje za odpowiedź. 
A co dalej  jakie procedury za granicą ? Może kto wie?

F4odpowiedz

Gość

21 luty 2018 o 17:28

Zezwolenie na transport zostanie lada moment całkowicie zastąpione wpisem do rejestru. 

Mam pytanie kiedy to nastąpi?  za wpis do rejestru nalezy wniesc jakaś opłate tak jak to ma miejsce lub było w przypadku zezwolenia na transport 616zl oplata skarbowa?

F4odpowiedz

Gość

22 luty 2018 o 11:44

Gość napisał:

Zezwolenie na transport zostanie lada moment całkowicie zastąpione wpisem do rejestru.

Mam pytanie kiedy to nastąpi? za wpis do rejestru nalezy wniesc jakaś opłate tak jak to ma miejsce lub było w przypadku zezwolenia na transport 616zl oplata skarbowa?


Jeżeli nie masz zezwolenia- po utworzeniu rejestru brak jest obowiązku uzyskania zezwolenia, konieczne jest uzyskanie wpisu do rejestru na wniosek.
Jeżeli posiadasz zezwolenie, to wydane zezwolenie na transport zachowuje ważność na czas, na jaki zostało wydane, ale nie dłużej niż do czasu upływu terminu do złożenia wniosku o wpis do rejestru lub z dniem uzyskania wpisu do tego rejestru.  Wniosek rejestracyjny powinien zostać złożony do dnia 24 lipca 2018 roku. 
Opłatę rejestrową ponoszą podmioty wskazane w art.57 ustawy o odpadach- transportujący odpady tam nie figurują.
F4odpowiedz

Gośc

28 lipiec 2019 o 22:31

Witam,



ja polecam usługi firmy [...] w zakresie wywóz gruzu [...]

Administrator : Post został edytowany z uwagi na naruszenie regulaminu.  

F4odpowiedz
Nowa odpowiedź
Jeśli chcesz odpowiedzieć bezpośrednio na wybraną wypowiedź, kliknij opcję „odpowiedz” lub „cytuj” na dole każdego posta

Newsletter