annakop
Liczba postów: 2
Od: 19.03.2017
25 lipiec 2017 o 14:34
Witam,
Zgodnie z art. 27 ust .9 Ustawy z dnia 14
grudnia 2012 o odpadach ( Dz. U. z 2013r. poz.21, z poźn. zm.) posiadacz
odpadów może przekazać osobie fizycznej lub jednostce organizacyjnej niebędącej
przedsiębiorcą określone rodzaje odpadów, do wykorzystania na własne potrzeby
za pomocą dopuszczalnych metod odzysku.
Czy zgodnie z w/w art. zbierający odpady ( gruzy) może przekazać je Gminie (jako jednostce organizacyjnej niebędącej
przedsiębiorcą) na utwardzenie dróg, które są jej własnością??? Czy Gmina powinna posiadać decyzje i zezwolenia na odzysk i przetwarzanie.
Gość1
27 lipiec 2017 o 00:38
Czy jest to gruz betonowy, ceglany, mieszany to jest istotne. Samo słowo gruz nie wyjasnia tego
Gość
27 lipiec 2017 o 10:40
Są to odpady o kodach 17 01 01 oraz 17 01 07 czyli zmieszane.
Gość
27 lipiec 2017 o 14:24
Zgodnie z rozporządzeniem ministra środowiska z dnia 10 listopada 2015r. w sprawie listy rodzajów odpadów, które osoby fizyczne lub jednostki organizacyjne niebędące przedsiębiorcami
mogą poddawać odzyskowi na potrzeby własne, oraz dopuszczalnych metod ich odzysku2):
Można następujace kody 17 01 01 i 17 01 07 ale sa obostrzenia co do ilości na 1 m2.
szczegóły w ww. rozporządzeniu.
Gość
27 lipiec 2017 o 16:03
Do Gość:
Gmina zapewne sama dróg nie utwardza, ma jakiegoś wykonawcę. I to on powinien posiadać odpowiednie decyzje na zagospodarowanie tych odpadów. Wtedy wykonawcy wystawiacie KPO, oczywiście żądając kopii tych decyzji.
Gość
01 sierpień 2017 o 15:33
Wracając do drugiej części pytania- art. 45 u.o odpadach- Z obowiązku uzyskania odpowiednio
zezwolenia na zbieranie odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów zwalnia
się: 2) osobę fizyczną i jednostkę organizacyjną niebędące
przedsiębiorcami, wykorzystujące odpady na potrzeby własne, zgodnie z art. 27
ust. 8